Jak zostać dobrym specjalistą ds. sprzedaży?

sprzedażowiec w pracy

Wielu z was zajmuje się na co dzień sprzedażą produktów lub usług, czy to w małych, czy znacznie większych korporacjach. Postawmy się jednak w butach kogoś, kto dopiero zaczyna pracę w tej branży. Jak zostać świetnym sprzedażowcem? Czy ja także mogę to osiągnąć? Pozwólcie, że damy wam kilka ciekawych wskazówek!

To nie superbohaterowie

Przede wszystkim, musimy zdać sobie sprawę z tego, że handlowcy to nie ludzie o nadprzyrodzonych zdolnościach. Tak, można mieć do tego „fachu” pewne cechy, które ułatwią nam pracę, jak chociażby popularne „gadane”, jednak tak naprawdę wszystkiego można się nauczyć! Rada numer jeden: zostań zawsze sobą! Nieważne, jaki produkt sprzedajecie, jeżeli wasz potencjalny klient dostrzeże to, że udajecie kogoś innego, to ciężej będzie przekonać go do zakupu. O tym, aby nie starać się wprowadzić danej osoby w błąd, chyba nie musimy mówić?

praca w sprzedaży

Zbieranie informacji

Zanim nawiążemy kontakt z naszym nowym klientem, zróbmy na jego temat pewien research. Takie przygotowanie da nam mocniejszą pozycję w negocjacjach! Sprawdźmy pozycję klienta na rynku, jego słabe i mocne strony, ale i to, czy mógłby być zainteresowany tym, co sprzedajemy. Nie dajmy się zaskoczyć i dowiedzmy się jak najwięcej o wszystkim, co otacza daną firmę. W ten sposób rozpoczniesz także budowę swojej sieci kontaktów, które są w tym biznesie najważniejsze. Szukanie klientów to tak naprawdę ciągła, niekończąca się praca, a to, gdzie ich znajdziemy, zależy wyłącznie od nas! Jednak tym, co najbardziej cenione jest u każdego sprzedawcy to empatia. Wczucie się w potrzeby klienta jest zawsze ważniejsze od naszego produktu czy usługi. W końcu obie strony potrzebują korzyści!

specjalista w pracy

Podsumowanie

Zostanie specjalistą do spraw sprzedaży, jest znacznie prostsze, niż mogłoby się wydawać. To właśnie te kilka wymienionych dziś kwestii w dzisiejszym artykule stanowi o tym, kto będzie się wyróżniał w najlepszy sposób. Może to będziesz ty!